11.1.2024
SEAT S.A. isporuke potaknute rekordnim rastom marke CUPRA, povećane za 35 % u 2023.
- Potaknuta uspjehom marki CUPRA i SEAT, društvo je isporučilo 519.200 vozila
- CUPRA doseže rekord svih vremena s 230.700 isporuka u 2023., što je povećanje od 50,9 % u odnosu na prethodnu godinu
- Nekonvencionalna pustolovna marka isporučila je gotovo 530.000 vozila od svog nastanka 2018.
- Marka SEAT nastavila je s rastom uz 288.400 isporuka, što je povećanje od 24,0 % u usporedbi s 2022.
- Povećana potražnja i stabilizacija lanca opskrbe u 2023. rezultirali su značajnim porastom prodaje za obje marke
Društvo SEAT S.A. postiglo je svoj drugi najveći obujam prodaje u povijesti 2023. godine, potaknut uspjehom marki SEAT i CUPRA. Društvo je isporučilo ukupno 519.200 vozila (2022.: 385.600), uz porast od 34,6 % u odnosu na prethodnu godinu, dokazujući time svoju snagu tijekom tranzicije prema elektrifikaciji.
Marka CUPRA ponovno je oborila rekorde s 230.700 isporuka, što je 50,9 % više u odnosu na 2022. (152.900). Postupni oporavak opskrbnog lanca doveo je do povećanja proizvodnje i dvoznamenkastog rasta za marku SEAT koja je isporučila 288.400 vozila (2022.: 232.700, +24,0 %). Nadalje, isporuke marki SEAT i CUPRA dosegnule su 47.200 u posljednjem mjesecu godine, označavajući najbolje prosinačke rezultate u povijesti društva.
Prema izvršnom direktoru marke SEAT, Wayneu Griffithsu, "ove brojke isporuke pokazuju da SEAT S.A. ima ispravnu strategiju s obje svoje marke: rekordni rezultati marke CUPRA i ponovni porast marke SEAT također dokazuju da uspijevamo prevladati poteškoće s kojima smo se suočavali u posljednjih nekoliko godina, kao što su pandemija bolesti COVID-19 i nestašica u opskrbi. Unatoč teškom trenutačnom gospodarskom okruženju, u budućnost gledamo sa stvarnim optimizmom."
Njemačka je i dalje vodeće tržište za SEAT S.A. sa 129.100 isporučenih vozila, što je povećanje od 22,6 % u odnosu na 2022. (105.300) i dostizanje rekordnog tržišnog udjela od 4,5 %. Španjolska je zadržala svoju poziciju drugog najvećeg tržišta društva sa 79.200 prodanih vozila, 26,0 % više nego prethodne godine (62.900), a slijedi je Ujedinjeno Kraljevstvo s 57.800 prodanih vozila, 58,1 % više nego 2022. (36.600). Prodaja u Francuskoj dosegla je 33.100, 53,9 % više (21.500), dok su isporuke u Italiji porasle za 25,1 % s 25.300 na 31.600, postigavši dosad najbolji tržišni udio od 2,0 %.
Osim pet vodećih europskih tržišta, SEAT S.A. je premašio granicu od 20.000 isporučenih vozila u Meksiku (21.200, +77,9 %), Turskoj (20.800, +133,3 %) i Austriji (20.200, +24,5 %), koje su zabilježile svoje najbolje isporuke ikad kao i tržišne udjele (8,5 %). Isporuke su dosegle rekordnih 14.300 (+82,0 %) u Poljskoj, dok je društvo također doseglo rekord svih vremena u Danskoj s prodajom od 9.500 (+87,5 %) i tržišnim udjelom od 5,4 %.
2023.: povijesna godina za marku CUPRA
Marka CUPRA je 2023. doživjela novu prekretnicu, s 528.000 isporučenih vozila od svog nastanka 2018. Model CUPRA Formentor i dalje ostaje najprodavanije vozilo marke i najprodavanije A CUV vozilo u Europi. Sa 120.100 isporuka diljem svijeta, prodaja je porasla za 23,0 % u usporedbi s 2022. (97.600). Drugi najpopularniji model marke CUPRA, potpuno električni CUPRA Born, isporučen je u 45.300 primjeraka, s porastom od 44,4 % u usporedbi s prethodnom godinom (31.400).
Marka CUPRA učvrstila je svoju poziciju jedne od najbrže rastućih europskih automobilskih marki svojim snažnim nastupom na ključnim tržištima. Njemačka je i dalje najveće tržište marke CUPRA (72.300 prodanih jedinica; 23,8 % više nego 2022.), a slijedi Ujedinjeno Kraljevstvo (25.700, +78,5 %). Španjolska (19.600, +43,0 %), Italija (17.100, +50,9 %) i Francuska (15.100, +97,6 %) također su pokazale snažan rast, a slijede Poljska (9200, +197,6 %) i Austrija (7600, +40,7 %). CUPRA također sve više privlači pažnju u drugim zemljama s povećanjem isporuka u Turskoj (10.000, +258,3 %), Meksiku (6.500, +51,8 %) i Australiji (3.800, +238,1 %).
2023. bila je povijesna godina za marku CUPRA. Marka je premijerno predstavila svoj prvi potpuno električni SUV, CUPRA Tavascan, koji bi trebao izaći na tržište kasnije ove godine. Marka je također pokazala svoj novi konceptni automobil, CUPRA DarkRebel, koji predstavlja maksimalan izražaj CUPRA dizajna. U isto vrijeme, marka je nastavila širiti svoju jedinstvenu mrežu CUPRA City Garage s novim otvaranjima na kultnim lokacijama u Berlinu i Parizu.
Ponovni rast marke SEAT
2023. bila je godina značajnog rasta za marku SEAT. Model SEAT Arona zadržao je svoju poziciju najprodavanijeg modela marke s 89.000 isporučenih jedinica (2022.: 71.000, +25,3 %), a za njim slijede SEAT Ibiza (77.700, +51,5 % | 2022.: 51.300) i SEAT Ateca (66.800, +38,5 % | 2022.: 48.200).
Marka SEAT ojačala je svoj značaj u Španjolskoj, koja je najveće tržište marke, s 59.700 isporučenih vozila, što je 21,2 % više u usporedbi s prethodnom godinom. Njemačka (56.800, +21,2 %), Ujedinjeno Kraljevstvo (32.100, +44,8 %) i Francuska (18.100, +30,0 %) također su pokazale veliki rast, dok je Meksiko zaokružio 5 najboljih tržišta (14.600, +92,6 %).
"Zajedno, CUPRA i SEAT daju moćnu kombinaciju koja nudi najbolje od oba svijeta potrošačima u ovom trenutku velike transformacije u automobilskoj industriji," kaže Kai Vogler, izvršni potpredsjednik za prodaju i marketing. "Mi u SEAT S.A. nastavit ćemo pružati usluge svim kupcima, s planovima za pružanje potpune ponude za vozače, od najučinkovitijih tradicionalnih motora na izgaranje do 100 % električnih vozila."
Najbolje od oba svijeta
Sve u svemu, 2023. svjedočili smo naglom porastu globalne proizvodnje s 534.257 proizvedenih vozila marki SEAT i CUPRA, što je povećanje od 27,1 % u usporedbi s prethodnom godinom (420.190). Proizvodnja u tvornici društva u Martorellu, uključujući Audi A1, porasla je za 20,9 % na 443.443 (2022.: 366.764) uglavnom zahvaljujući poboljšanju nedostataka u opskrbnom lancu.
Dok SEAT S.A. gleda u budućnost, 2024. obećava da će biti naporna godina puna značajnih prekretnica jer nastavlja postavljati temelje za najveću transformaciju u povijesti društva, čineći prijelaz prema elektrifikaciji i ponovnom otkrivanju mobilnosti za novo doba. Istaknuti događaji uključuju 40. godišnjicu modela SEAT Ibiza i premijeru modela CUPRA Terramar. Svjetske premijere redizajniranih modela CUPRA Leon i Formentor, zajedno s debijem modela CUPRA Born VZ, dodatno će diversificirati portfelj marke. Ulaganje u globalno širenje marke CUPRA također se nastavlja otvaranjem novih CUPRA City Garages u Madridu, Manchesteru, Beču i Istanbulu.
Prodajne brojke*
*zaokružene brojke