21.3.2024
Najsnažniji Bulli svih vremena: svjetska premijera novog modela ID. Buzz GTX
- Svjetska premijera: novi ID. Buzz GTX1 (250 kW/340 KS) najsnažniji je model u proizvodnoj liniji i najsnažniji serijski Bulli do sada
- Dva međuosovinska razmaka, dvije baterije: ID. Buzz GTX sa standardnim međuosovinskim razmakom ima bateriju od 79 kWh, ID. Buzz GTX s dugim međuosovinskim razmakom opremljen je baterijom od 86 kWh
- Pogon na sve kotače kao serijska oprema: po jedan električni pogonski motor na prednjoj i stražnjoj osovini zajedno čine sustav pogona na sve kotače 4MOTION s inteligentnim upravljanjem
- 4MOTION: ID. Buzz GTX ubrzava do 100 km/h za oko 6,5 sekundi (predviđanje) i nudi optimalno prijanjanje na bilo kojoj podlozi zahvaljujući pogonu na sve kotače
- Velika vučna snaga: s maksimalnom težinom prikolice do 1.800 kg i pogonom na sve kotače, ID. idealan je kao električno vučno vozilo za bicikle, čamce ili prikolice za konje
Volkswagen gospodarska vozila neprekidno proširuje ponudu modela ID. Buzz. Nakon modela ID. Buzz Pro2 i ID. Buzz Cargo (150 kW/204 KS) sada slijedi ID. Buzz GTX s izlaznom snagom od 250 kW (340 KS). ID. Buzz GTX opremljen je električnim pogonskim motorom na prednjoj i stražnjoj osovini - zajedno čine sustav pogona na sve kotače 4MOTION. ID. Buzz GTX bit će predstavljen u dvije verzije: sa standardnim međuosovinskim razmakom i novom baterijom od 79 kWh (bruto kapacitet: 84 kWh) i s produženim međuosovinskim razmakom u kombinaciji s novom baterijom od 86 kWh (bruto: 91 kWh). Oba su GTX modela iznimno agilna i prema predviđanjima mogu ubrzati iz mirovanja do 100 km/h za oko 6,5 sekundi. Dodatna prednost novih modela ID. Buzz GTX je njihovo izvrsno prijanjanje zahvaljujući električnom pogonu na sve kotače. Lansiranje oba modela ID. Buzz GTX na tržište održat će se u drugoj polovici godine; a pretprodaja u Hrvatskoj počinje na ljeto kad će biti poznate i cijene.
Električno vučno vozilo.
Zahvaljujući novoj izvedbi pogona, povećana je i maksimalna težina prikolice. ID.
Buzz GTX sa standardnim međuosovinskim razmakom ima maksimalnu težinu prikolice od
1.800 kg (kočeno, uspon od osam posto), dok maksimalna težina prikolice modela ID.
Buzz GTX s dugim međuosovinskim razmakom iznosi 1.600 kg. Maksimalna težina
prikolice time je povećana za 800 odnosno 600 kg. Električni sustav 4MOTION nudi
velike prednosti pri vuči prikolice, posebno na mokrim ili neutabanim površinama.
GTX vanjski dizajn.
ID. Buzz GTX karakterizira individualizirani prednji kraj. Branik GTX stila, s
crnom rešetkom za usis zraka saćastog dizajna, i novi bočni elementi za
usmjeravanje zraka osiguravaju dinamičan, prepoznatljiv izgled. Novodizajnirana
svjetla za dnevnu vožnju integrirana su u branik s lijeve i desne strane: dva LED
trokuta jedan na drugom u obliku vrha strijele. Svi crni elementi karoserije, kao
što su nova rešetka za usis zraka, elementi za usmjeravanje zraka, natpis GTX i
kućišta vanjskih retrovizora, završeni su u crnoj boji visokog sjaja. Nadalje, novi
Venlo 19-inčni kotač od lakog metala serijska je oprema za ID. Buzz GTX. Ponuda GTX
kotača dopunjena je s dva također nova 21-inčna kotača od lakog metala s oznakama
Caracas (crni) i Townsville (crni s dijamantnom brušenom površinom) dostupnima u
dodatnoj opremi. ID. Buzz GTX dolazi s IQ.LIGHT LED matrix glavnim svjetlima u
serijskoj opremi.
GTX boje.
Novi lak Cherry crvene boje dostupan je isključivo za ID. Buzz GTX. Ta će se crvena
moći konfigurirati kao nemetalik lak i opcijski u kombinaciji s Mono srebrnom
metalik bojom kao dvobojni lak³. Nadalje, bit će dostupno još šest nemetalik³ boja
i četiri dvobojna laka³.
GTX unutrašnjost.
Volkswagen Gospodarska vozila također nude individualiziranu opremu u
unutrašnjosti. Tamne nijanse boja naglašavaju sportski karakter najsnažnijih modela
ID. Buzz. Na primjer, obje verzije modela ID. Buzz GTX - s kratkim i dugim
međuosovinskim razmakom - jedini su modeli u liniji proizvoda opremljeni crnom
krovnom oblogom. Sjedala također imaju specifičan GTX dizajn. Sprijeda se
upotrebljavaju električno podesiva komforna sjedala s funkcijom memorije. Sjedala
su oplemenjena presvlakama od crnog mikroflisa ArtVelours Eco s novim uzorkom
rombova te crvenim kontrastnim šavovima i crvenim obrubima.
Crveni križni šavovi prepoznatljiva su značajka na višenamjenskom kolu upravljača koje je također oplemenjeno crvenom bojom na središnjem kraku i integriranim GTX natpisom.
GTX putnička kabina.
ID. Buzz GTX sa standardnim međuosovinskim razmakom dostupan je kao peterosjed s
klupom od tri sjedala djeljivom u omjeru 40:60 u drugom redu (2/3) ili kao
šesterosjed³ s po dva zasebna sjedala u drugom i trećem redu (2/2/2). Dugi ID. Buzz
GTX također se može konfigurirati kao peterosjed s klupom od tri sjedala (2/3) i
kao šesterosjed³ (2/2/2). Ova se verzija također nudi kao sedmerosjed³ s klupom od
tri sjedala u drugom redu i dva zasebna sjedala u trećem redu (2/3/2). Sjedala u
drugom redu mogu se pomicati 150 mm (standardni međuosovinski razmak) ili 200 mm
(dugi međuosovinski razmak) u uzdužnom smjeru. Suvozačevo sjedalo, vanjska sjedala
u drugom redu i sjedala u trećem redu serijski su opremljena ISOFIX pričvrsnim
točkama za dječje sjedalice.
GTX prtljažnik.
Kapacitet prtljažnika modela ID. Buzz GTX (standardni međuosovinski razmak) u
izvedbi peterosjeda je između 1.121 litre (natovaren do gornjeg ruba naslona
stražnjih sjedala) i 2.123 litre (preklopljena stražnja klupa, natovaren do gornjeg
ruba naslona prednjih sjedala). Produženi ID. Buzz GTX još je prostraniji: kada se
natovari do gornjeg ruba naslona drugog reda sjedala, nudi kapacitet od 1.340
litara. Ako se veliki ID. Buzz GTX natovari do iza prvog reda sjedala, kapacitet
raste na 2.469 litara. Čak i sa sedam ljudi u kabini model ID. Buzz i dalje nudi
kapacitet od 306 litara iza trećeg reda sjedala. Ovisno o konfiguraciji sjedala,
oba modela ID. Buzz GTX mogu se opremiti dugom ili kratkom Multiflex podnicom⁴
(uključujući dvije preklopne kutije). Multiflex podnica stvara drugu razinu utovara
i - kada su stražnja sjedala preklopljena - ravnu površinu za utovar.
Novi hardver i softver plus ChatGPT.
GTX modeli uključuju velike nadogradnje hardvera i softvera linije proizvoda. Novo
u vozilu su head-up zaslon (opcijski) i infotainment sustav sljedeće generacije
(serijska oprema) s novom navigacijom izbornika i grafikom kao i bržom računalnom
snagom. Dodirni zaslon sustava sada je veličine 12,9 inča umjesto 12,0 inča
(dijagonala 33 cm umjesto 30 cm). Novost je i osvijetljena dodirna traka za
upravljanje temperaturom i glasnoćom. Novom potporom za govorne naredbe IDA³
upravlja se govorom. Ne samo da omogućuje upravljanje brojnim funkcijama funkcija
vozila, već također nudi odgovore na pitanja općeg znanja korištenjem internetske
veze s bazama podataka kao što je Wikipedia. Po prvi put na svijetu, potpora za
govorne naredbe IDA također ima integrirani ChatGPT (AI/umjetna inteligencija).
Dodatna nova značajka je Wellness aplikacija³ kojom se razne funkcije vozila mogu
prilagoditi pomoću unaprijed konfiguriranih programa kako biste se bolje osjećali
tijekom vožnje ili punjenja. Nova ponuda sustava potpore za vozača uključuje
dodatno razvijeni Park Assist Plus³ s funkcijom parkiranja na daljinu putem
smartphonea. Još jedna nova značajka je sustav upozorenja pri izlasku. Prilikom
otvaranja vrata sustav upozorava na motorna vozila i bicikle koji se približavaju
straga te u slučaju takve opasnosti nakratko onemogućuju otvaranje dotičnih vrata⁵.
Samba bus novog doba.
ID. Buzz s dugim međuosovinskim razmakom sada će biti opcijski dostupan s
panoramskim krovom³ s pametnim staklom. Film od tekućih kristala integriran je u
višeslojno staklo koje se može elektronički mijenjati kako bi bilo prozirno ili
neprozirno (način privatnosti sa zaštitom od svjetlosti i topline). Najveći
panoramski krov ikad upotrijebljen u vozilu marke Volkswagen pretvara ID. Buzz Pro
i ID. Buzz GTX u Samba buseve novog doba.
Ključni aspekti
Pojedinosti novih tehnologija modela ID. Buzz GTX
NOVI SUSTAV POGONA
Snaga sustava od 250 kW.
Novi ID. opremljen je s dva električna pogonska motora. Zasebni pogonski motor
pokreće prednju i stražnju osovinu. Prednji električni pogonski motor se aktivira
po potrebi unutar djelića sekunde. Oba pogonska motora zajedno čine električni
sustav pogona na sve kotače (4MOTION). Raspodjelom snage sustava 4MOTION upravlja
se putem regulatora pogona na sve kotače. Kombinirana snaga sustava dva električna
motora je 250 kW (340 KS). S izlaznom snagom od 210 kW (286 KS) i maksimalnim
okretnim momentom od 560 Nm, permanentno pobuđeni sinkroni motor (PSM) tipa APP550
osigurava snažan pogon na stražnjoj osovini. PSM sustav izuzetno je učinkovit i
ostvaruje svoj puni potencijal od samog početka. Prednji električni pogonski motor
je asinkroni motor (ASM) s oznakom AKA150. Proizvodi maksimalnu izlaznu snagu od 80
kW (109 KS) i maksimalni okretni moment od 134 Nm. U stanju pripravnosti, ASM
sustav gotovo ne troši energiju - posebna značajka asinkronih motora koja ih čini
idealnim za dodatni pogon. Kada mu treba puna vršna snaga, ID. Buzz GTX vjerojatno
će trebati 6,5 sekundi da ubrza iz mirovanja do 100 km/h s baterijama od 79 kWh i
86 kWh (predviđene vrijednosti). Maksimalna brzina dva GTX modela elektronički je
ograničena na 160 km/h.
Visoka maksimalna težina prikolice.
Zahvaljujući električnom pogonu na sva četiri kotača 4MOTION, maksimalna težina
prikolice dva GTX modela značajno je povećana. ID. Buzz GTX sa standardnim
međuosovinskim razmakom postiže maksimalnu težinu prikolice od 1.800 kg (kočeno,
uspon od osam posto), dok maksimalna težina prikolice modela ID. Buzz GTX s dugim
međuosovinskim razmakom iznosi 1600 kg. Maksimalna težina prikolice time je
povećana za 800 odnosno 600 kg. Električni sustav 4MOTION nudi velike prednosti pri
vuči prikolice, posebno na mokrim ili neutabanim površinama. Novi ID. Buzz GTX
stoga je idealno vozilo za vuču - na primjer, za prikolice za čamce ili konje, koje
se često kreću po skliskom terenu.
79 i 86 kWh, snaga punjenja 185 k⁴ i 200 kW⁴.;
Dva električna pogonska motora modela ID. Buzz GTX napajaju se energijom pomoću baterije od 79 kWh ili 86 kWh (neto kapacitet). Obje su baterije novost u ponudi. Baterija od 79 kWh kompaktna je i ugrađena je u ID. Buzz GTX sa standardnim međuosovinskim razmakom. Baterija od 86 kWh ima 13 umjesto 12 modula ćelija. Time je duža i zauzima više prostora za ugradnju pa je rezervirana za ID. Buzz GTX sa dugim međuosovinskim razmakom. Oba sustava baterija integrirana su u podvozje. Baterijski se sklop sastoji od zaštite podvozja, sveobuhvatnog okvira kućišta baterije, osnovne ploče s vlastitim integriranim sustavom hlađenja, baterijskih modula, sustava za upravljanje baterijom, regulatora za upravljanje ćelijama, gornjeg dijela kućišta te mreža vodova i priključaka. Baterija od 79 kWh može se puniti na stanicama za brzo punjenje istosmjernom strujom do 185 kW⁴. S maksimalnom snagom punjenja, može se ponovno napuniti od 10 do 80 % za otprilike 25 minuta. Baterija od 86 kWh može se opskrbiti novom energijom sa snagom do 200 kW⁵ na stanicama za brzo punjenje istosmjernom strujom. Veća baterija s 200 kW⁴ također se napuni od 10 do 80 % u manje od pola sata.
Optimizirano punjenje na dugim putovanjima.
Tijekom putovanja inovativna funkcija upravljanja punjenjem i toplinom osigurava da
je baterija predkondicionirana prije sljedeće stanice za punjenje. Zahvaljujući
predkondicioniranju baterije, obje verzije novog modela ID. Buzz GTX ponovno se
opskrbljuju novom energijom što je brže moguće, posebno tijekom dugih putovanja s
jednim ili više zaustavljanja za punjenje. Baterija se prije zaustavljanja za
punjenje zagrijava na optimalnu temperaturu kako bi se mogla puniti maksimalnom
snagom. To omogućuje skraćivanje vremena punjenja za nekoliko minuta, osobito zimi.
Kada je vođenje rute putem navigacijskog sustava s Planerom rute za električna
vozila aktivno, predkondicioniranje baterije se automatski pokreće na putu do
sljedeće stanice za brzo punjenje. Bez aktivnog vođenja rute, funkcija se također
može aktivirati ručno pomoću izbornika za punjenje u infotainment sustavu. Rute s
do 10 zaustavljanja za punjenje i 10 međuodredišta mogu se planirati na smartphoneu
ili na web-portalu i zatim poslati u infotainment sustav modela ID. Buzz GTX.
NOVI SUSTAVI POTPORE ZA VOZAČA
Jednostavnije parkiranje.
Novi sustavi potpore za vozača modela ID. Buzz GTX uključuju sustav Park Assist
Plus ³ ⁵ s funkcijom parkiranja na daljinu pomoću aplikacije za smartphone.
Funkcije sustava Park Assist također uključuju funkciju memorije³ ⁵. Park Assist
Plus već je poznat iz drugih modela marke Volkswagen: omogućuje potpomognuto
parkiranje na paralelnim ili okomitim parkirnim mjestima i potpomognutu vožnju pri
izlasku iz paralelnih parkirnih mjesta. Sustav u tu svrhu preuzima kontrolu gasa,
kočenja i upravljanja⁵. Zahvaljujući najnovijem softveru i hardveru to je sada
moguće i bez vozača u vozilu - na primjer, na posebno uskim parkirnim mjestima.
Vozač upravlja postupkom parkiranja izvan vozila putem aplikacije za smartphone.
Funkcija memorije sada je također dostupna za sustav Park Assist. Ta funkcija nije
namijenjena upotrebi u prometu na javnim cestama, već za parkiranje na privatnom
posjedu. Zahvaljujući funkciji memorije, sustav uvijek bilježi zadnjih 50 metara
puta, a time i situaciju parkiranja. Vozač može spremiti manevar parkiranja kada se
vozilo zaustavi. Kada ID. Buzz ponovno dođe do ove lokacije, automatski nudi
preuzimanje postupka parkiranja⁵. Automatski izlazak iz parkirnog mjesta također je
moguć uz funkciju memorije⁵.
Sigurniji izlaz, komfornija vožnja.
Sustav upozorenja pri izlasku novost je u sklopu proširenja sustava potpore pri
promjeni voznog traka Side Assist. Unutar svojih ograničenja, sustav može
zaštititi⁵ od otvaranja određenih vrata ako se motorno vozilo ili bicikl približe
straga. Sustav izdaje zvučno i vizualno upozorenje i, u slučaju akutne opasnosti,
nakratko sprječava otvaranje dotičnih vrata. Sustav potpore Travel Assist⁴
(uključujući sustav za zadržavanje vozila na voznom traku (Lane Assist), automatsku
regulaciju razmaka (Adaptive Cruise Control ACC) i sustav potpore Emergency Assist)
dodatno je poboljšan s potpomognutim uzdužnim i bočnim vođenjem⁶. Najnovija verzija
reagira još skladnije i podržava potpomognutu promjenu voznog traka na autocesti.
NOVI SUSTAVI INFORMACIJA I ZABAVE
Infotainment sustav nove generacije.
Aktualni modeli ID. Buzz predstavit će se s novodizajniranim grafičkim sučeljem i
izmijenjenom navigacijom izbornika za infotainment sustav. Rukovanje je postalo
jednostavnije intuitivnije i prilagodljivije. U tu svrhu Volkswagen je podijelio
12,9 inčni zaslon na dvije trajno vidljive dodirne trake i početni zaslon. S lijeve
strane gornje trake na zaslonu nalazi se novi gumb za izravan pristup koji
omogućuje otvaranje glavnog izbornika s pregledom svih aplikacija sa samo jednim
klikom. Uz njega se nalazi gumb za novi upravljački centar vozila koji nudi izravan
pristup najvažnijim funkcijama vozila i može se konfigurirati pojedinačno. Glavni
izbornik i upravljački centar vozila uvijek su dostupni bez potrebe zatvaranja
aktivne aplikacije. To znatno pojednostavljuje upravljanje. Novi početni zaslon u
sredini kombinira sadržaj najvažnijih aplikacija s ikonama različitih veličina. Uz
klasični sadržaj kao što su navigacija i radio/mediji, ikone također nude nove
funkcije poput prijedloga potpore za govorne naredbe IDA³. Početni je zaslon
također moguće pojedinačno konfigurirati. Donja dodirna traka sadrži funkcije
klima-uređaja i sjedala te ima tipku za početnu stranicu koja vozaču u svakom
trenutku omogućuje povratak na početni zaslon.
Potpora za govorne naredbe IDA³.
Brojnim funkcijama modela ID. Buzz moguće je upravljati pomoću potpore za govorne
naredbe ID. One uključuju značajke kao što su pozadinsko osvjetljenje, odabir
profila vožnje, navigacija ili novi panoramski krov s pametnim staklom. Potpora za
govorne naredbe također može tumačiti informacije: na primjer, ID. Buzz na vozačevu
izjavu "Hladno mi je" reagira povećanjem temperature grijanja za jedan stupanj.
Međutim, IDA ne samo da omogućuje upravljanje funkcijama vozila normalnim govorom.
Također se može koristiti za online pretraživanje činjenica - od vremenske prognoze
do tema općeg znanja. Po prvi put na svijetu, potpora za govorne naredbe također
upotrebljava ChatGPT (AI/umjetna inteligencija).
ChatGPT.
U budućnosti, vozači i putnici svih novih modela ID. Buzz mogu upotrebljavati
potporu za govorne naredbe za pristup neprestano rastućoj bazi podataka umjetne
inteligencije koju nudi ChatGPT kako bi im se sadržaj koji su istraživali čitao
tijekom vožnje. Integracija ChatGPT-a nudi mnoštvo novih mogućnosti koje značajno
nadilaze dosadašnje govorne naredbe. Za vozača se tijekom upotrebe ništa ne mijenja
- nema potrebe za izradom novog računa ili instaliranjem nove aplikacije. Potpora
za govorne naredbe aktivira se s "Hej, IDA" i zahtjev se prosljeđuje umjetnoj
inteligenciji u anonimnom obliku samo ako prethodni sustavi ne mogu dati odgovor.
ChatGPT nema pristup podacima vozila. Pitanja i odgovori se također odmah brišu
kako bi se osigurala najbolja moguća zaštita podataka.
Novi head-up zaslon³.
Head-up zaslon³ bit će po prvi put dostupan u modelu ID. Buzz. Projicira važne
informacije poput brzine ili navigacijskih uputa na vjetrobransko staklo i time u
vidno polje vozača, omogućujući mu veću koncentraciju na promet.
Nova Wellness aplikacija³.
Opcijska Wellness aplikacija³ novost je u ponudi modela ID. Buzz. Omogućuje
podešavanje različitih funkcija vozila putem unaprijed konfiguriranih programa kako
bi se promijenila atmosfera u vozilu tijekom putovanja ili stanki. Ovisno o opremi
vozila, aplikacija to čini pomoću značajki kao što su pozadinsko osvjetljenje,
postavke zvuka, klima- uređaj, panoramski krov s pametnim staklom te klimatizacija
sjedala i funkcija masaže sjedala. Dizajneri zvuka posebno su razvili akustične
zvučne kulise za Wellness aplikaciju. Nova aplikacija u vozilu pokreće se pomoću
infotainment sustava. Sljedeća tri wellness načina rada bit će dostupna u fazi
predstavljanja aplikacije: Fresh Up, Calm Down i Power Break. Evo primjera kako to
funkcionira: Fresh Up sa samo jednim klikom aktivira stimulirajući zvuk,
revitalizirajuću klimatizaciju, okrepljujuću masažu leđa i osvježavajuće plavo
pozadinsko osvjetljenje. Ako se ID. Buzz ne kreće, zaslon infotainment sustava
također prikazuje animacije u skladu s atmosferom. Fresh Up i Calm Down automatski
se deaktiviraju nakon 10 minuta, Power Break nakon 20 minuta.
NOVI PANORAMSKI KROV
Pametno staklo.
Panoramski krov s pametnim staklom³ je redizajniran. Sa staklenom površinom od 1,5
m² (1,54 x 0,93 m), najveći je panoramski krov upotrijebljen na bilo kojem modelu
marke Volkswagen i proteže se preko cijelog prvog i drugog reda sjedala. Pametno
staklo može se električno prebaciti iz prozirnog u neprozirno i obrnuto pomoću
dodirnog klizača ili potpore za govorne naredbe. Prebacivanje se odvija pomoću PDLC
(Polymer Dispersed Liquid Crystal) sloja integriranog u staklo. U prozirnom stanju
na kristalima ovog sloja primjenjuje se napon. Kada je PDLC sloj u beznaponskom
stanju, kristali su raspoređeni na takav način da se stvara neprozirna površina.
Dodatni slojevi u staklu reflektiraju visokoenergetsko infracrveno zračenje sunčeve
svjetlosti i tako smanjuju količinu topline koja ulazi u vozilo. Za vrijeme
hladnijih dana, s druge strane, staklo reflektira toplinsko zračenje unutar modela
ID. Buzz radi uštede energije i održavanja temperature na ugodnoj razini u području
glave. Ako ID. Buzz ima novo pametno staklo, unutarnja visina povećana je za 30 mm
u području panoramskog krova.
1 Konceptno vozilo
2 ID. Buzz Pro: potrošnja energije u kWh/100 km: kombinirano 22,0 - 20,7
(WLTP); CO₂ emisije kombinirane u g/km: 0; razred učinkovitosti: A+++. WLTP domet
(EAER): 416 km
3 Dodatna oprema
4 Maksimalni mogući kapacitet punjenja. Ponašanje punjenja na različitim
stanicama za punjenje može se razlikovati, čak i ako je njihov kapacitet u kW isti.
Osim izlazne snage stanice za punjenje u kW, maksimalna struja punjenja također
utječe na količinu energije. Nadalje, temperatura okoline, temperatura baterije i
razina napunjenosti utječu na najveći mogući kapacitet punjenja. Navedeni
maksimalni kapacitet punjenja izračunat je prema WLTP uvjetima na temperaturi od
cca. 23°C i razinom napunjenosti od pet posto. Ako se ove varijable promijene,
kapacitet punjenja može odstupati od navedene standardne vrijednosti
5 Unutar ograničenja sustava, vozač uvijek mora biti spreman preuzeti
upravljanje i nije oslobođen odgovornosti za upravljanje vozilom